poniedziałek, 11 marca 2013

Pomysl na Wielkanoc - Ciasto jogurtowo - cytrynowe

Za oknem pierwsze cieplejsze promienie slonca, a za niecale trzy tygodnie Wielkanoc. Ja juz zaczynam rozmyslac swiateczne menu. Będzie oczywiście sałatka warzywna, pisanki, babki.... ale mam tez zamiar poeksperymentowac w tym roku troszeczkę, a efektami tych moich eksperymentów chętnie bede się z wami dzielila.

Zaczynam od ciasta jogurtowo - cytrynowego. Bardzo lubię ciasta jogurtowe, bo sa lekkie i smaczne. Przepis na to ciasto dostałam od mojej koleżanki, a ponieważ jest hiszpanka, nie ma tutaj masla. W Hiszpanii do ciast najczesciej dodaje się oliwy z oliwek, ewentualnie oleju slonecznikowego. Ja początkowo nie byłam zbyt przekonana... jak to ciasto bez margaryny ?? bez masla ?? Teraz sie przekonalam i polecam sprobowac.

Ciasto wielkanocne, jogurtowo - cytrynynowe

Ciastko jogurtowo - cytrynowe

Składniki:

- 1 opakowanie jogurty naturalnego, bez cukru ( 125 ml )
- 250 g maki
- 125 g cukru
- 125ml oliwy ( o niezbyt intensywnym zapachu !! )
- 3 jajka
-  szczypta soli
- 1 opakowanie proszku do pieczenia
- skorka z jednej cytryny
- 60 gr cukru pudry

Na sam koniec, będzie nam tez potrzebne 1 lyzka wody i 2 lyzki soku z cytryny.

Piekarnik nastawiamy na 180 C.

Formę do ciasta ( ja uzylam o średnicy 24 cm ) nacieramy masłem i obsypujemy lekko maka.

W misce mieszamy suche składniki: make, proszek do pieczenia, skorke cytrynowa i sol. Odkładamy na bok.

W drugiej misce ubijamy jajka z cukrem, dodajemy stopniowo jogurt, oliwę i sok z cytryny. Gdy wszystkie składniki sa ze soba dobrze polaczone dodajemy wcześniej wymieszany suche składniki ( maka, proszek do pieczenia... ). Dodajemy pomalutku, tak by się utworzyły się grudki.

Masę wylewamy do formy i wkładamy do piekarnika ma 180 C. Pieczemy przez okolo 30 minut. Upieczone ciasto, pozostawiamy na kilka minut by ostygło, a następnie skrapiamy 2 lyzkami soku z cytryny i woda.








Moje ciasto jest lekkie i puszyste. Jest duzo zdrowsza wersja tradycyjnych babek dlatego dorzucam mój przepis do akcji:


3 komentarze:

  1. No tak Wielkanoc idzie do nas wielkimi krokami. Piękne to ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie proste ciasta jogurtowe. Do takiego ciasta pasuje np. cytrynowy, słodki likier np. włoski Limoncello - polecam :)

    OdpowiedzUsuń