wtorek, 5 marca 2013

Śnieg w Madrycie i pyszny gulasz mojej mamy

Nie było mnie tutaj jakiś czas bo ostatni tydzień niestety spędziłam z grypą w domu. Na szczęście już wróciłam do zdrowia i apetyt tez powrócił !

W zeszłym tygodniu po raz pierwszy w tym roku spadł śnieg w Madrycie... tak naprawdę to był to bardziej śnieg z deszczem, ale chociaż przez kilka chwil można było podziwiać ośnieżone dachy. Oczywiście zrobiłam masę zdjęć i jedno z nich możecie zobaczyć na Facebooku.
Gdy jest szaro i zimno i do tego jeszcze śnieg za oknem, mam ochotę tylko na jedno - na gulasz mojej mamy :D

gulasz wołowy


Gulasz wołowy

Składniki:

- 400 gr wołowiny, pokrojonej w kosteczki
- 1 cebula
- pieprz seczułański ( kilka ziarenek )
- dwa listki laurowe
- sol do smaku
- łyżka śmietany
- woda
- odrobina mąki
- oliwa do smażenia

Gulasz jest bardzo prostym jedno garnkowym daniem. W dużym garnku, na rozgrzanej oliwie podsmażamy drobno pokrojona cebulkę. Przygotowane wcześniej mięso, obtaczamy lekko w mące, wrzucamy je do garnka z cebulką i obsamżamy kawałki wołowiny. Zalewamy wszystko wodą, tak by mięso było całkowicie przykryte. Dodajemy pieprz seczułański, liście laurowe i szczyptę soli. Mieszamy i gotujemy pod przykryciem około godziny ( do czasu kiedy mięso będzie mięciutkie), co jakiś czas mieszając i w razie potrzeby można dodać trochę wody.

Kilka minut przed podaniem, dodajemy lyżkę śmietany. Dobrze mieszamy ze sobą wszystkie składniki i podajemy najlepiej z kasza gryczana.

SMACZNEGO !!

4 komentarze:

  1. Znam, choć ograniczam czerwone mięso. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez ograniczem czerwone mieso... tylko tak od czasu do czasu :D

      Usuń
  2. uwielbiam gulasze, wszelkiego rodzaju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez i te miesne i warzywne :D Pozdrawiam !!

      Usuń