wtorek, 25 września 2012

sernik a´la Gordon Ramsey

Dzisiaj na słodko. Nie często piekę ciasta czy ciasteczka.. ale od jakiego czasu chodził za mna sernik mojej babci. Niestety, tutaj gdzie mieszkam nie mozna dostać prawdziwego twarogu, a za amerykańskim sernikiem nie przepadam ( zawsze jest zbyt słodki !! ).

Po wielu poszukiwaniach i próbach nareszcie znalazłam jak dla mnie przepis idealny w najnowszej ksiazce Grodona Ramsey´a " Gordon Ramsey´s Ulimtate cookery book" . Ksiazke polecam, jest naprawdę rewelacyjne. Przepisy proste i szybkie na bardzo smaczne potrawy.



A oto przepis na sernik ( na formę o średnicy 23 cm)

Składniki:

- 550 g kremowego serka typu philadelphia
- 160 g cukru pudry
- 3 jajka, lekko ubite
- 2 lyzki maki
- starta skorka z jednej cytryny
- 200 g drobny owoców ( ja uzylam małych truskawek, ale mozna uzyc maliny czy borówki )
- maslo do wysmarowania formy

Rozgrzewamy piekarnik do 180C i smarujemy formę do ciasta. W większej misce ucieramy serek i cukier. Dodajemy jajka i mieszamy wszystkie składniki na jednolita masę. Następnie dodajemy skorke cytrynowa, i wrzucamy owoce.

Tak przygotowana masa wykładamy formę do ciasta i wkładamy do piekarnika na 35 minut. Gdy sernik będzie gotowy, odstawiamy go do wystygnięcia, a następnie wykładamy go z formy.

Smacznego !!

9 komentarzy:

  1. Pyszny musi być ten serniczek. Zwykle wolę te puszyste, jednak ta płaskość jest tu na swój sposób urocza ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawie wygląda :) fajnie że jest taki inny, cos nowego

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis podany jest na jaką formę ? chodzi o wielkość

    OdpowiedzUsuń
  4. a nie brakuje przypadkiem odrobiny mąki w tym przepisie? wydaje mi się ze w tv dodawał do sernik mąki kilka łyżek....

    OdpowiedzUsuń
  5. o przepraszam nie zauważyłam że jest mąka w składnikach :)

    OdpowiedzUsuń