niedziela, 7 kwietnia 2013

Zupa pomidorowa z ciecierzycą i kuskusem

Mówię stanowcze NIE zimie i rozpoczynam w domu akcje Wiosna na Talerzu. Postanowiliśmy zapomnieć na kilka następnych miesięcy o ciężkim, zimowym jedzeniu i przestawiamy się na świeże warzywka i owoce plus ryby. Przez następne dwa tygodnie mamy zamiar oczyścić swój organizm i nie będziemy jeść mięsa - na talerzu będzie świeżo i kolorowo. 

Może się przyłączycie do wspólnego gotowania w przyszły weekend ? Będzie sałatka śródziemnomorska z ciecierzycy. Jeżeli macie ochotę wspólnie ją ugotować, skontaktujcie się ze mną emailowo albo pozostawcie wiadomość na facebooku.

A dzisiaj zapraszam na zupę pomidorową z ciecierzycą i kuskusem


Zupa pomidorowa z ciecierzycą i kuskusem


Składniki:

- oliwa z oliwek
- 400 gram ciecierzycy ( ja użyłam już miękkiej, ze słoiczka )
- 3 marchewki, pokrojone na małe kawałeczki
- 3 łodygi selera ( z liśćmi )
- 2 małe cebulki
- łyżeczka kopru włoskiego
- 2 puszki pomidorów
- 500 ml bulionu warzywnego
- 3 łyżki kuskusu
- listki pietruszki do posypania 

Do garnka wlewamy łyżkę oliwy z oliwek. Wsypujemy wcześniej przygotowaną cebulę, seler i marchewkę. Smażymy na oliwie przez około 3 minuty. Dodajemy łyżeczkę kopru włoskiego i cały czas mieszając smażymy wszystko przez około minutę. Na koniec wrzucamy ciecierzycę, dwie puszki pomidorów oraz bulion. Gotujemy przez około 30 minut na małym ogniu od czasu do czasu mieszając. Na sam koniec ( najlepiej kilka minut przed podaniem zupy ) wsypujemy kuskus. Na sam koniec, talerze z zupą dekorujemy posiekaną pietruszką.

SMACZNEGO !!!! 

4 komentarze:

  1. Długo nie jadłam mięska i czułam się lekko. Niestety moja rodzina jakby nie akceptowała moich posiłków i w sumie z wygody zrezygnowałam. Mięsko można jeść ale drób i ryby. Lepiej jest także nie łączyć z węglowodanami. Przydało by mi sie oczyszczenie ale jeszcze nie wiem co zrobię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie ciężko jest przekonać domowników do rezygnacji z mięska. Ciekawe jaki masz pomysł na wiosenne oczyszczanie organizmu ! Pozdrawiam

      Usuń
  2. Uwielbiam wszelkie wariacje na temat zupy pomidorowej :)
    Bardzo fajny przepis!

    Ściskam cieplutko!

    PS.Genialne naczynie (to ze zdjęcia;))!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Misiu ja też jestem ogromną wielbicielką zupy pomidorowej pod każdą postacią ! Pozdrawiam serdecznie !

      Usuń