niedziela, 21 kwietnia 2013

Jeżyny i tiramisu

Lubicie desery ? A jakie są wasze ulubione desery wiosną ?

Ja lubię  takie, które można szybko przyrządzić, a przy tym nie ma dużo do zmywania. Lubię desery, które są lekkie i owocowe. Od kiedy moja mama pokazała mi swoją wersje tiramisu, jest to jeden z najczęściej pojawiających się deserów po niedzielnym obiedzie. Rano, po śniadaniu szybkie wymieszanie kilku składników i do lodówki.

Od czasu mojego pierwszego deser a la tiramisu, razem z moją mamą zaczęłyśmy eksperymentować i próbować różnych kombinacji. Naszym ostatnim hitem jest tiramisu z kawą i odrobiną whisky.

Tiramisu

Tiramisu 

Składniki:

- 250 g opakowanie serka mascarpone
- 2 czubate łyżki cukru pudru
- biszkopty w kształcie języczków ( ilość zależy od naczynia, w którym będziecie podawać tiramisu )
- 100 ml mleka
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- whisky do smaku 
- mała filiżanka mocnej czarnej kawy
- owoce, według uznania, a użyłam świeżych jeżyn
- czekolada do posypania deseru

Serek mascarpone mieszamy z mlekiem, cukrem pudrem i ekstraktem z wanilii. Mieszamy tak długo, aż pozbędziemy się grudek. Tak przygotowany krem wkładamy do lodówki. Wcześniej zaparzoną kawę ( może być rozpuszczalna), mieszamy z whisky ( ja dodaję mniej więcej jedną łyżkę ). Kawę wlewamy do naczynia, w którym będziemy serwować tiramisu. Na dnie naczynia układamy biszkopty. Biszkopty będą bardzo szybko wchłaniały kawę, dlatego ja zazwyczaj wlewam kawę po troszeczku, tak by wszystkie biszkopty były równomiernie mokre. 
Wyjmujemy krem z serkiem mascarpone z lodówki i pokrywamy nim biszkopty. Dekorujemy według uznania. Jeżeli nie macie owoców, nic straconego wystarczy posypać deser płatkami czekolady.


Smacznego !!


2 komentarze:

  1. Fantastyczny deser, jak tylko się zbiorę w sobie i znajdę odrobinę czasu bardzo chętnie wykorzystam ten wspaniały przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje i polecam, bo to bardzo pyszny i prosty deser :D daj znadz jak wyszlo :D

      Usuń