niedziela, 3 lutego 2013

Tydzień z zupą - krem z cukinii

Zupa z cukinii jest jedną z moich ulubionych kremowych zup. Kiedy po raz pierwszy przyjechałam do Madrytu, odwiedzić moja koleżankę, pamiętam że codziennie na kolację jej mama robiła zielony krem. Wówczas nie miałam pojęcia z czego składa się ta zupa. Po kilku latach odkryłam że zielona zupa to nic innego jak krem z cukinii. Krem ten jest bardzo popularny w Hiszpanii i często podawany w domach na kolacje. Taki krem ma w sobie wiele witamin ( szczególnie gdy nie obierzemy cukinii ze skórki ) a gdy śmietanę zamienimy na jogurt to mamy danie dietetyczne.

krem z cukinii
Krem z cukinii

Składniki:

- 4 średniej wielkości cukinie
- 1 ziemniak
- 1 por
- 1 litr bulionu warzywnego
- oliwa z oliwek
- 125 g jogurtu naturalnego bez cukru
- szczypta gałki muszkatałowej
- pietruszka
- sol do smaku

Cukinie dokładnie myjemy i kroimy na małe kawałeczki. Można obrać cukinie ze skorki, jednak ja ją zawsze zostawiam. Jak wiadomo w skórce jest najwięcej witamin. Skórka daje też zupie bardziej intensywny, zielony kolor ( chociaż czasami może spowodować, że zupa ma lekko gorzkawy smak ).

Pora i ziemniaka, obieramy i kroimy. Wszystkie warzywa wrzucamy do dużego garnka z rozgrzana oliwa z oliwek i smażymy na małym ogniu przez około 5 minut. Następnie dodajemy bulion warzywny i gotujemy przez kolejne 20 minut. Po upływie tego czasu dodajemy jogurt, gałkę muszkatałową, drobno posiekaną pietruszkę i ewentualnie sól do smaku. Gotujemy przez kilka kolejnych minut i odstawiamy na bok. Przy użyciu blendera miksujemy zupę, tak długo aż zyska kremową konsystencje.

Krem z cukinii można przyozdobić listkami pietruszki i odrobiną gałki muszkatałowej.

SMACZNEGO !!


1 komentarz:

  1. U nas jeszcze mało jest popularna ta zupa z cukini. Ja ja lubię, chętnie zupkę spróbuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń