niedziela, 20 maja 2012

prosta zupa na dni takie jak dzisiaj...

Dzisiaj za oknem szaro i buro. W takie dni ja dzisiaj, jedyne co mi się chce to usiąść wygodnie z miseczką mojej ulubionej zupy porowej i czytać, czytać i czytać przez cały dzień.  Zupa porowa jest bardzo prosta, i ma rewelacyjny kremowy smak.

Ja nie dodaje do tej zupy / kremu ani śmietany ani serka przez co jest mniej kaloryczna, ale uwierzcie nie traci na swoim smaku.

Składniki:

- 25 g masła
- 500 g poszatkowanego pora
- 500 g ziemniaków, pokrojonych w kosteczkę
- 20 g mąki
- 1 litr warzywnego bulionu
- świeża pietruszka
- ewentualnie sól i pieprz do smaku

W garnku, rozpuszczamy masło, dodajemy ziemniaki z porem, i smażymy przez kilka minut. Następnie posypujemy warzywa mąką. Mąka powinna pochłonąć masło. Dodajemy bulion, jak zupa się zagotuje, zmniejszamy ogień i gotujemy przez kolejne 20 minut. I gotowe. Ja wolę tę zupę w wersji kremu, dlatego też wszystko razem miksuje, ale równie dobrze smakuje bez miksowania.

SMACZNEGO !!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz